יום שני, 28 בדצמבר 2015

הנשים שעשו את 2015



 

שנת 2015 היית שנה של שינויים מהותיים בחיי 

 
חייבת להתחיל מגילוי נאות, כמה ימים לפני שטסתי ללונדון, נתקפתי בבשורה בריאותית לא מלבבת אם לומר במילים עדינות. כשהמחשבות רודפות אותי בימים האחרונים והרגשתי קושי עצום לכתוב סיכום שנה. אבל הנה אני אחרי יום שלם בבית חולים "אסותא" -  מנסה לשבת ולסכם את השנה..
 
אז... אסכם אותך? איזה מן שנה את חושבת שהיית לי? אני יכולה להגיד עלייך שהיו היו בך רגעי שמחה אך גם רגעי עצב...
 
השנה חזרתי אחרי 8 שנים הביתה (ופער של 8 שנים מעליי), שמתוכם הייתי 6 שנים עם בן זוג שראיתי ,בדיעבד, כבן זוג עד סוף חיי, אבי ילדיי... אך רצה הגורל ודרכינו נפרדו. שלא תבינו לא נכון, בראיה לאחור זו אחת ההחלטות הטובות בחיי. את הנסיבות נשאיר לעבר.
 
בהתחלה, רציתי באופן יוצא דופן לא לכתוב כלום ולהעביר באמצעות התמונות. בחרתי להציג מספר תמונות של אבני דרך , סוג של משמעויות ודברים שהפכו את השנה ליותר משמעותית עבורי.
 
 
אז אחרי השינוי הגדול והמעבר לבית אמי, חייבת להגיד שאימא שלי גילתה לי עוד חוזקה שטרם גיליתי בה, היא בין הבודדות שיודעת על המשבר העצום שלי מול הקשר. ואיך לומר? גיליתי אישה חזקה, טובה ומלאה בטוהר המידות. היא לא שפטה אותו, לא שפטה אותי, המשיכה לאהוב אותו ולנסות לעזור לו באותה אהבה וערכה שהייתה לה אליו. וזה ממש לא מובן מאליו. אילולא זה, לא הייתי יודעת את גדולת אמי.
 
 
ואם זה לא מספיק, ביום הולדתי ה – 28, היא דאגה להשריש לי זאת במתנה מיוחדת במינה. מי שמכיר אותי טוב.. יודע שמילים זאת האהבה האמתית שלי. דברים עם משמעות יכולים להפוך אותי לאדם הכי מאושר שיש. ולא רק במתנות, במילה טובה, חיוך, לדעת ששום דבר לא מובן מאליו.
 
בטח אתם שואלים את עצמכם, על מה אני מדברת...? אימא חרטה לי את המשפט: " כי אין אהבה בעולם, כמו אהבה של אימא " - בסגירה של הצמיד נחרט הגיל ותאריך הלידה.
בצמיד השני(ככה זה בנות מזל תאומים, ההבדל ביני ובינה הוא 30 שנה ו – 16 יום. כשאני אהיה בת 30 היא תהיה בת 60) , את האות שלי ושלה באנגלית.. טוב מה חפרתי, הנה התמונה ;)
 
 
 
בנוסף לכך, התחזקתי מהפן הרוחני, הדתי והמאמין שלי. אם יש משהו שלמדתי בשנה הזו, שאדם נבחן יום ביומו. בדברים הקטנים, בדברים הבנאליים, בין אדם לחברו, בין אדם לזולת. בדרך כלל את סיכום השנה שלי אני עושה בחודש אלול, חודש סליחות, חודש של חשבון נפש, חודש של סליחה ומחילה. ביני ובין עצמי, ביני ובין הבורא ובני ובין משפחתי, חבריי ומכריי.
 
כוחה של  המילה  –   פעם מעצימה, ופעם שוברת
 
ישנם עוד מספר מסרים משמעותיים שגרמו לי לעצור לרגע ולחשוב במקביל לזמן ולשגרה שרצה לה במהלך השנה הזו. אותם מסרים שחזרתי לגלריית התמונות שלי במכשיר הנייד, וברגעי שמחה ו/או רגעי משבר. שבתי לקרוא אותם. אתם בטח שואלים את עצמכם על איזה מסרים אני מדברת? הנה.. קבלו הצצה לעולם שלי..
 
 
האישה שיקרה לי מכל... הכי בעולם... שתהיה לי בריאה – בלעדיה אני כלום, אפילו לא חצי בן אדם. מגדלת אותי מיום היוולדי 2.300 גרם –  1/4 עוף לדבריה . ואין יום שאני לא מרימה לה טלפון ושואלת לשלומה. הסבתא היחידה שלי, סבתא זפטה שלי, הסבתא שלכל מקום שאני ארצה לקחת אותה היא תגיד לי כן. כל זמן איכות עמה במסעדה, היא אומרת: "תזמיני לי מה שאת מזמינה לעצמך".
 
לכל מקום שארצה להיכנס היא תהיה הכי סבלנית בעולם – תלך איתי 8 שעות ברחובות תל אביב ולא תתלונן לרגע. והיא עוד מעט .. בעזרת השם בת 80. כמובן שאין טיול בלי טוי שלנו, שהוא הנכד הרביעי והקטן שלה.
 
סבתא, אני 3> אותך
 
 
 
 אני חושבת שאמרתי כבר את כל אשר על ליבי, לא יודעת אם זה נחשב לסיכום לשנת 2015, אבל אם נגעתי בדברים האלה, זה כנראה מה שהיה צריך להיות. אז איך נסכם אותך 2015?
 
תודה לך 2015 על מה שלימדת אותי, הראית לי, הצגת לי והרשימה עוד ארוכה...
 היו רגעים שליטפת אותי וחיבקת אותי, אך היו רגעים שהכאבת לי. מכל דבר השכלתי ולמדתי. יצאתי ממך מחוזקת ומלאה בכוחות חדשים, סקרנות עצומה וציפייה ענקית למה תביאי אתך שנת 2016.
 
ולך – 2016, יש לי בקשה אחת ממך; בסוף חודש מאי אחגוג את סופו של העשור השני, כן כן... מי היה מאמין (שאני אהיה השנה בת 20 +9). זה בסדר, גם אני לא מאמינה על עצמי שאני מתקרבת בצעדי ענק לשם... אז בבקשה ממך תני לי לסיים אותה כמו שצריך!
 
 
מאחלת לכולכם, שנה בריאה, טובה, מלאה בשלום, תכבדו את הזולת. ותעשו חשבון נפש יום ביום.
 
בקשו סליחה אם צריך, תסלחו כשצריך, תחבקו ותאהבו כי אין לדעת מה יביא המחר!
 
שלכם, חלי
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 

 

 

 


 



 


 

 

 

 



 
 
   


 

 

 
 

 
 


 

 


 

  

 




יום רביעי, 16 בדצמבר 2015

פוסט בהשראת הפינטרסט...


50  תמונות, 50  תחושות שמתחברות  לסיפור  אחד... 

אני מתבוננת בתמונות תמונה אחר תמונה. וכל תמונה גורמת לי להרגיש תחושה אחרת, תחושה שלא תמיד ניתן להסביר במילים. אם למשל אני אסתכל על התמונות של הבית... אז כשאני מסתכלת עליהן, אני מבינה שבחרתי אותן כי הן גורמות לי להרגיש ניחוחה ושלווה.
 
אחרי התחושות הראשונות שמגיעות אני נזכרת בתחושות שפחות נעים לי לזכור... זה מזכיר לי את השינוי הגדול שעשיתי בשנה וחצי האחרונות. מסטטוס של כמעט מאורסת = מצב של להיות בבית שלי עם הזוגיות שהייתה לי, ועוד שנייה חתונה שדוברה בעתיד הקרוב, על זה שהנה מי שישן איתי בכל לילה יהיה אבי ילדיי לבין השינוי הזה שבין רגע הכל מתפרק (את הפרטים אשאיר לעצמי...) אני עוזבת את הדירה בתל אביב, מוציאה אותה לשכירות וחוזרת לגור עם אימא שלי....
אחרי התחושות הראשונות שמגיעות אני נזכרת בתחושות שפחות נעים לי לזכור... זה מזכיר לי את השינוי הגדול שעשיתי בשנה וחצי האחרונות. מסטטוס של כמעט מאורסת = מצב של להיות בבית שלי עם הזוגיות שהייתה לי, ועוד שנייה חתונה שדוברה בעתיד הקרוב, על זה שהנה מי שישן איתי בכל לילה יהיה אבי ילדיי לבין השינוי הזה שבין רגע הכל מתפרק (את הפרטים אשאיר לעצמי...) אני עוזבת את הדירה בתל אביב, מוציאה אותה לשכירות וחוזרת לגור עם אימא שלי....
ישנם גם תמונות שעושות לי טוב... תמונות של חדרי שינה למשל, כשחזרתי לבית של אימא שלי, החבר של האקס הוא לא אחר ממעצב הפנים המהמם דניאל חסון שדאג לעצב לי חדר שינה מהחלומות....
 
הנחלה הפרטית שלי...

 


חזרתי שוב לצפות ב – 50  התמונות שאספתי במספר ימים, חוץ תמונות של מטבחים, בתים, אווירה, אקססוריז וכו'... התווספו להם תמונות של כלבים מסוג שיצ'ו. וזה לוקח אותי לתחושה הבאה, לתחושה ולאהבה הגדולה שלי העונה לשם  טוי.

טויטוי שלי איתי מגיל 21 והבאתי אותו כשהיה בגיל חודש וחצי, הוא ממש הכנה לילד. פשוט אהבה קטנה ללא תנאי. אחרי האהבה העצומה אליו היא אפשר שלא לפרגן לו בתמונות כאן....

 




כשאני מסתכלת על התוכן והתמונות עד עכשיו, המכנה המשותף בין התמונות שלי לתמונות של הפינטרסט זה אהבה, אהבה ללא תנאים, אהבה למשפחתיות ולבית שיש בו תכולה של דברים מנחמים, חמימות ואהבה. אם זה באמצעות המילים והמשפטים שהיו על אהבה במגוון שפות (עברית, אנגלית וספרדית).

כנ"ל לגבי האוכל, הדברים הטעימים, העוגות והעוגיות, מזכירים לי את המטבח העצום שהוא אהבה ענקית. כמיה עצומה לבישול. מחזיר אותי לכמה שנים אחורה, שהתחלתי ללמוד מסבתא שלי היקרה לי מכל בישול עיראקי. זו הייתה חוויה נהדרת, שלא מובנת מאליה. מקום רך ונעים, מקום נינוח שיש בו רכות, אהבה חמימות ומרחק גדול מלבד והבדידות.

 

זו תמונה שצולמה לפני ארבע שנים, סבתא הכינה איתי יום בישול מעדות עיראק, לימדה אותי קובות. איך להכין אוכל לפי העיניים לפי הטעם לפי תחושות הבטן. וזו התוצאה. סבתא היחידה והיקרה לי מכל. שאין עליה בכל העולם כולו. אחת ויחידה, מיוחדת במינה!!! 3>

נקודת הסיום... נורא קשה להביא פוסט מין הסוג הזה לסיום, זו עוד דרך להביא את עצמי לידי ביטוי. הפעם זה היה באמצעות חמישים תמונות שונות שניתנות לצפייה ב- פינטרסט.

 

אשמח מאוד לדעת מה חשבתן/ם על החומה הנוספת שהשלתי מעצמי...
תגובות, הערות /הארות תתקבלנה בברכה..

אז עד הפעם הבאה...  
שלכם, חלי

 

יום שלישי, 8 בדצמבר 2015

חשיפה ראשונה


השילוב בין הרצון להתנדב לבין הסיפור האישי שלי, נתן לי פתח ורצון להתמקד בו שוב תוך כדי המתנה בעמותת "חיבוק" שמרגישה ארוכה מתמיד...

בגדול, תהליך הכתיבה והפרידה מאבא שלי ז"ל, וזאת כמובן בראייה לאחור -  גרמה לי להתאהב במבט ראשון בכתיבה, בהתמסרות אליה ופתיחות מולה. אני באמת לא חושבת שניתן להגדיר את אותה התחושה ולבטא אותה באמצעות המילים.

אתן/ם בטח שואלות/ים/ את עצמכן/ם למה אני מתכוונת?
 
אז נכון שהגעתי לנקודת שיא שרציתי, ואחרי 9 שנים הגשמתי את החלום של אותה ילדה בת 15 שרק רצתה להיפרד מאבא שלה..

אבל באותה נשימה, מדובר על תהליך שהיו בו המון קשיים, בכי, כעס, געגוע, שאלות שלא ניתן לקבל עליהן תשובה, כאב, תסכול, תביעה בבית משפט ועוד.... הפכו את אותה אהבה לכתיבה לשנאה. אותה שנאה נקודתית היא לא מגיעה ממקום רע, אלא ממקום של קושי.

ואז מגיע הרצון בבלוג לכתוב על התהליך שלי, ומגיעה המצב  שחוזר בשנית: המקום של לאסוף את השברים שוב, לנתק את הרגש ולשתף את החוויה שלי ואולי באמצעותה להאיר אנשים אחרים שנמצאים אחרי אובדן לנסות ולקחת אותו למקום אחר...


הקפיצה הראשונה שלי למים...

אני רוצה להציע לכל אחד ו/או אחת מכם, להביא את האובדן של יקירכן/ם למקום טוב יותר, זו תחושה שממלאה את החסר. מביאה לביטוי אישי ויצירה, פותחת דלתות נוספות שאילולא המצב לא הייתם מגיעים אליהם.

 
כתיבה שהייתה באוקטובר לשנת  2003, שנה לאחר מותו של אבי כשהייתי בת 16.

 

כתיבה לשנת אפריל 2004

 
 
כתיבה אחרונה ימים ספורים לפני הדפסת הספר - מאי 2011

 
 
 דקות ספורות לפני פרסום הפוסט, אשמח לדעת איך הרגיש לכם לקרוא את המחשוף הזה שקראתי לו "אני"
 
                                                                              שלכם, חלי  


יום שני, 30 בנובמבר 2015

התובנה שעומדת מאחורי הרצון לחבק...


בזמן שאני ממתינה שיחזרו אליי מהעמותה ויבשרו לי על כך שיש תקן ומקום פנוי... היו רגעים שישבתי וחשבתי לתומי על הנושא הזה, ועלו בי המון שאלות...

  "איך אני ארגיש?"


                              "מה זה יעשה לי?"
      
                                                     "אם ימצאו לו משפחה אומנה?!"


המון שאלות מן הסוג הזה... ואז שאלתי , בעיניי, את אחת השאלות – למה? איך יכול להיות שאני – במקום שבו אני נמצאת כעת. רוצה לפנות מהזמן שלי וללכת לחבק ולעטוף ילד בן כמה ימים... השאלה הובילה לתובנה שבהתחלה לא ראיתי את ההצלבה שלה..
 
חזרתי לשינוי המשמעותי בחיי
אחרי כמה ימים של מחשבה.. הבנתי שההסתכלות הזאת על לחבק ילדים אחרים קשור באופן עקיף או חלקי באבא שלי. את אבא שלי איבדתי במחלת הסרטן לפני 13 שנה כשהייתי בת 15. הוא היה בן 47 במותו, תוך כמה חודשים מגילוי המחלה הוא נפטר. כמה שבועות אחרי השבעה החלטתי שאני רוצה להיפרד מאבא שלי בדרך יפה. ואז התחלתי לכתוב...
 
נקודת השיא
 
 
 
 
 נורא קשה לראות את ההצלבה הזו כעת, אבל ברגע שמאבדים אבא, דמות לחיקוי מרגישים שאנחנו לבד בעולם הזה. שלקחו מאתנו צלע, איבר בגוף. וזה מה שהרגשתי אחרי ימים עצומים והבנה גדולה.. מול אבא שלי.

השאלה הנשאלת, ואולי החזקה ביותר מתוך כל הדבר הזה שיוצא ממני בימים האלה... האם אנו צריכים שיקרה לנו משהו  מטלטל בחיים כדי שנגיע למצב כזה שנרצה לפנות מהזמן שלנו ומהשגרת היום יום שלנו לטובת ילדים שננטשים אחרי לידה?

 
אשמח ואפילו סקרנית (!) לשמוע את דעתכם
 

שלכם, חלי
 
 
 

 
 

 
 



 



 




 

   
 

 


 

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 


 

 

 
 
 

 


גם לו / לה מגיע חיבוק...

 
"רגעים קטנים של קריאה שקטה, עמוקה ומושרשת... השבוע התחיל בצום תשעה באב והסתיים בט"ו באב. התובנות שלי כיוצא מכך ; הינו שהחיבור הזה בין חורבן בית המקדש, קריאת מגילת איכה והבקשה לאהבה חינם בקרב כל העמים, הדתות וללא הבדלים כלל. מסתיימת בסופו של דבר באהבת חינם בין בני אנוש, בקבלת האחר והקשבתנו אליו... מדובר על דבר מעגלי ולכן, אם נפיץ אהבת חינם – נזכה באהבת חינם."
 
התובנה שעומדת מאחורי המסר...  
 
השיתוף הזה מגיע בחלקו הנכבד בעקבות חשיפה ראשונה שלי לעמותת שנקראת "חיבוק ראשון" – אז ראיתי את הפרסום, ובלי לחשוב פעמיים נכנסתי לאתר.
 
אחרי קריאה מעמיקה, אני מרגישה תחושת כאב כזו שהיא לא מובנת, ואז אני שואלת את עצמי:  איך מידי שנה, כאן בישראל, במדינתנו הקטנטונת, שמתמודדת  עם כל כך הרבה דברים קשים. ישנם 300 פעוטות בשנה שננטשות לאחר לידתן.
 
 
ייצור קטן פותח את עניו לעולם גדול ללא חיבוק אם...
 

 
אני רואה את הידיים הקטנות האלה, ואני אומרת לעצמי. ריבונו של עולם. הוא רק יצא מרחם אמו, ישנה מישהי שסחבה אותו 9 חודשים בבטנה... קיבלה מתנה שאין כמותה. אני מאמינה שרק נשים שאין להן את היכולות לסחוב ולהפוך לאימהות. להעריך. לתאר. לקבל. לזכות. להפוך לאימהות...
 
 
אחרי ההלם, השוק והדמעות של כאב...
 
אחרי התמונות, הקריאה המעמיקה, מבלי לחשוב פעמיים הגעתי ללשונית של יצירת הקשר. אותה יצירת קשר להתנדבות. התנדבות ייחודית יש לומר, בדרך כלל אני אדם לא פזיז שלוקח את הזמן ולא ממהרת לעשות דברים.
 
אבל כאן, כאן הרגשתי שאין סיבה לחכות... אני יודעת שזה נכון לי, שזה טוב לי , אפילו שאני עדיין לא אימא, אני יודעת שאני אוכל לחבק ולהתחבק ולהיות שם. כי זה משהו שמרגישים ואי אפשר להביע במילים.
 
מבטיחה לעדכן ולשתף בכל מה שקשור לתהליך האישי שלי...
 
 
התחברתן? נגע בכן? רוצות גם? פשוט תכנסו לאתר ותעניקו אהבת חינם!
שלכם, חלי